Pages

Friday, September 17, 2010

setia kah anda??

assalamualaikum...


setia kah anda??urm..kenapa tiba-tiba aku cakap pasal kesetiaan kan..hehe..bukan pasal kesetiaan pada negara..keluhuran perlembagaan..kedaulatan undang2..ehh..ape aku mengarut nie..hahaha!ok bukan pasal kesetiaan pada negara..tapi..kesetiaan korang pada cik awek atau cik pakwe korang tuh...tak pun kesetiaan pada kawan2 korang..boleh jugak an..


hehe...aku nak ucapkan tahniah pada kawan2 aku yang baru ber-couple..hahhaa!tett..anda tahu siapa anda...dan pada yang baru break tuh...sila lah sabar..kerana sabar itu separuh dari iman..acececeh...


tadi ade orang tanye aku...
awak nak tinggal kan saya tak...?
aku...terdiam..bukan ape..aku tak berani nak jawab...tapi ape yang boleh aku cakap kat die..kalau tiba masanya untuk aku lepaskan dia pergi..walaupun terpaksa aku lepaskan dia jugak...jodoh pertemuan ditangan tuhan..kalau kita tak de jodoh lagi nak wat mcm ne kan..



aku tak berani nak jawab sebab aku tak pasti same ade aku boleh setia tak pada orang tuh...aku bukan playgirl cuma aku nie suke berkawan..tak kesah lah sape orang tuh..aku rela berkawan...untuk setia aku rase susah bagi aku..tapi aku akan cuba..sekarang nie..kita dapat lihat..anak2 muda atau remaja yang bercinta...tapi adakah mereka setia?setia kah mereka pada cik awek atau cik pakwe mereka?


trend budak2 sekarang nie biar boyfriend atau girlfriend ramai boleh jado spare part..apakah??concept hidup yg macam nie lah aku tak nak..pada aku takde istilah spare part..spare part untuk kereta atau motor je k kawan2..tapi untuk hubungan jangan lah..kesian cik awek atau cik pakwe awak tuh..


pada aku..bila aku dah confirm dengan sape aku nak habis kan hidup aku bila aku dah yakin dia lah jodoh ku..kesetiaan itu memang khas untuk dia..tiada dua atau tiga...


lagipun..abah kate hidup aku masih panjang..aku juga ade prinsip hidup aku..aku juga ade tanggungjawab sebagai anak yang belum aku penuhkan..biarkan lah dulu cerita percintaan..family...tolong mak abah..matlamat aku...sambung belaja atau berkerja lepas ini terpulang pada takdir allah..


pada awak...insyaAllah saya akan cube setia..tapi saya juga masih mencari jodoh saya..andai kata awak lah jodoh yang terbaek buat saya kita akan bersama hingga je anak cucu...hehe..tapi..jika mungkin saya ade seorang yang mungkin jodoh saya...atau mungkin awak memilih untuk mencari jodoh awak saya minta awak lepaskan saya dan saya juga minta dilepaskan..


bagi lah saya masa untuk tetapkan hati saya...


sy tgu jodoh sy......sy tgu awak...mane lah jodoh sy ni...sobs


nota kaki: jiwang lah pulak entry kali nie..hehe..aku masih mencari kesetiaan...korang setia ke?tolong aku untuk berfikir....

9 comments:

hamzah ian said...

jgn sedih2..

Tieah Madian said...

Waduh2..
Jiwang seyh cik ayam ni..
Wakaka..
Kestiaan kunun..

~mAsItAh fUaAd~ said...

sobs....tak sede lah..pening...

tiah: hahaha!ehem..jiwang sikit jek an...

Gayahspears said...

sabar ya ~

~mAsItAh fUaAd~ said...

ye sbr ni...

hamzah ian said...

weh.. gua dtg skali lg.

~mAsItAh fUaAd~ said...

rajin lu lu hamzah...

tiafazunia said...

aloloo ayam sayam, pehal jiwang neh ? saya akan setia dgn awak sorang je, jgn risau oke ? :))

~mAsItAh fUaAd~ said...

wa sayam lu lebih tia....hehhe

tapi wa rase wa dah nk rabak..dah hampir nk putus cinta...hadoii...nt wa story kt cni...