Pages

Thursday, September 2, 2010

borang permohonan untuk ke degree UITM dah keluar...

assalamualaikum...




borang permohonan untuk sambung ke degree dah keluar...tapi...aku confius gile nie!!!aku nak sambung belajar ke tak nie..tapi niat hati mmg nak belajar je..kalo nak belajar nak amik cos ape ea..mesti lah korang cakap amik lah cos yang same dengan diploma aku nie yedak?


hadoi...sedarkah anda bahawa accountancy untuk degree amat lah tough nak mampus...ramai budak tak leh nak bawak cos tuh..kalo dorang mcm nak surrender aku lak macam mane???haih...lemah semangat bile senior yang tengah amik deg cakap susa gileeeeeeeee....dem...potong stim tol...so..kat borang tuh boleh buat 4 piilihan course yang mungkin kite minat atau nak an...


hah macam nie

so mesti lah pilihan pertama aku pilih accountancy...niat hati mmg nak sambung je terus..sbb tak nak bazir mase..kalo aku sambung deg aku terus masuk sem 4..terus jadi senior..kihkih..so dari 4 tahun nk wat deg dsebabkan aku dah amik dip aku cume wat deg 2 tahun je..tapi aku sebenarnya dari dulu suke sangat nak jadi chef..dulu ingat nak amik kulinari..cewahh berangan...tapi ayah aku cakap tak payah amik chef..belajar masak dengan mak je sudah..hadoiiiiiii ai....

tapi masalahnye sekarang nie...macam2 nak kne isi kt borang tuh...paling aku rase cam nak hentak2 lappy nie bile die mintak yang nie


aahhh..mane lah aku ingat bende nie sume..sume tuh ade kt umah lah..hadoi

huhu..nak angka giliran time SPM dulu mmg aku dah lupe lah..haihh...nak kene balik rumah geledah almari sume cari sijil SPM dulu..hadoi...dah la tarikh tutup die 19 sept nie..matik aku matikk....

ok part rase macam nak keje...fine...dulu memang gile r nak belajar..kalo bole nak blaja smpai master baru pikir kawen..cewahh...hehehe..tapi skg macam nak tukar plan jek...nak keje dulu baru sambung belajar...dengar2 kawan cakap  amik lah borang SPA untuk cari kerja then SPA ade bg scholarship pada sape2 yang nak sambung belajar..maksudnye..keje dalam dua tahun then g belajar full time but gaji still masuk pastu habes belajar terus keje balik kt tempat tuh..

macam terjamin je lah pulak kan..bukan ape..sekarang nie kan ekonomi dah gawat..so..banyak orang mengangur kan?kan?kan?lagi2 graduan universiti kan?kan?kan?so aku tak nak lah masuk dalam golongan tuh...

hurm..ntah r..aku buntu gile nie....nak sambung belajar sebab cite2 aku kalo tak jadi chef aku nak jadi lecturer..myb keje kt company mane2 as an accountant but nak jd lecturer gak..macam seronok jek

tolong lah aku weh!!!!!!

aku mmg dah pening nie....

saya tengah pening fikirkan mase depan saya...anda bagaimana??




3 comments:

Ḏαᾔṧα said...

ayam amek la kulinari...kan ade resepi baru...ayam bertudung....

~mAsItAh fUaAd~ said...

hehe..parent tak bagi..hukhuk...pak cik nami tulun la pk

hazwan said...

time ko isi tuee dia ada mintak muet tak?tolong sayee