Pages

Sunday, September 12, 2010

kelajuan maksimum!!!

assalamualaikum..


kelajuan ape yang aku cakap nie??hehe..kelajuan tahap maksimum..bukan kelajuan memandu kereta, motor atau lori...tapi kelajuan kaki dan tangan berkerja..hadoi...ok dah kelaut...


uma aku..dr pagi sampai petang takde orang datang..hehe..so..ape lg..aku bantai tido..mak aku cakap aku nie keje jaga ke sampai tido dari tengah hari ke petang..hehe..yela..dah tak ade bnde nak buat an..hehe..


tapi malam nie...start je pukul 8.30..hamik kaw....berderu orang datang...mule2 cousin aku..then tibe2 je dengar bising-bising luar rumah..rupe2nya...segelombolan atau...serombongan sedara2 aku dari kampung mak aku datang..tak terkire kereta bape yang masuk..dalam 10 kereta sekali serang rumah aku..


rumah aku sesak gile...tak bole jalan..segenap sudut dorang ade...so...ape lg..aku..kakak aku dan adik aku dengan mengunakan booster melajukan kelajuan tangan dan kaki kami untuk bergerak..gerak ke mane??ke dapur lah cik kak oii..haha!!sampai berlangar sane sini..hadoi..tibe2 rumah yang sejuk jadi panas..


buat airjus..ari gas..ari biase...segala jenis air lah..berjag2..kalo boleh nak bagi besen air je terus..haha!!then dengar lah suare syurga berkata2...kenape korang lambat nie..laju cikit...ishh..lambatlah..cepat cikit wat keje!!


suara syurga tuh mesti lah mak aku an..haha!!serius aku kakak aku dan abah aku terkedu...tak laju mak kate..dah abes laju gile nie..kalah pelayan restaurant tau..haha!!tapi serius kelakar..aku bantai gelak jek...


eh..eh..ape silau nie??kenape rumah aku silau semacam jek..owh ok...haihh...byknye flashhh....nape dorg bwk camera nie..nape dok tgkp pic disegenap rumah aku nie..ahh..flash lg..larikk g dapur...hehe..pemalu ok..haha!ok tipu..


rase rumah aku nie jadi tempat perlancongan lah...anak2 sedara aku kat luar maen lari2..pastu nyayi lagu wali band..apekahh???haha!!ok aku dah confius kat uma aku nie..haih...ape2 pun..aku larik naek atas..g masuk bilik..hehe..
masuk bilik ramai lagi tetamu kat bawah duduk berborak...


kalau kak fida mak joyah cakap pasal die..yada..yada..kat rumah aku lak sibuk tanye resepi..pastu soklan cepumas..masitah kaw baru pas abes spm ea??ouhh no..kalau nak diikutkan..tiap2 tahun sedara aku sume tanye bende same..aigoo..aku nie invisible ke sampai tiap2 tahun kene jawab soklan same??


haha!ok aku dah merapu..pape pun rumah aku wlpun penuh tapi meriah..aku suke jugak..takde lah sunyi gile....takde lah busan raye aku nie..tanpa mereka takde lah sedara2 aku an..ok dah merepek..baek aku blah dulu..hehe..pape cite menarik aku hapdet yep..btw..aku rase esk hari kemuncak orang datang..yela..hari ahad..pastu isnin kn budak2 dah sekolah...so..aku nak suro mak masak banyak2 lah..hehe..bersedia untuk gunekan booster no dua..


nota kaki: kali nie takde pic oleh kerana terlampau banyak flash tadi..aku pun larikk mcm kereta F1..hehe


assalamualaikum....

2 comments:

izul said...

haha~ oleh sb pagi n mata pun dh berpinar smbil buat assignment, so dpt tangkap 'laju, F1, laju' je~~ haha~

~mAsItAh fUaAd~ said...

ngekkk...hehee