Pages

Sunday, March 13, 2011

trend binatang peliharaan terbaru ialah....SUGAR GLIDER!

assalamualaikum..


hah??sugar glider??ape tu?hehe..sugar glider ialah sejenis binatang ye kawan2...sangat comel ok..sangat!!rase macam nak pijak2 je...eh??tak2..siapa2 yang suke bela hamster kalau korang tengok sugar glider ni mesti hamster tuh korang tinggalkan....



comelkan...
aku pun baru tahu pasal binatang comel dan cute ni..itu pun masa lepas kelas malam..one of my classmate huda dalam lif tiba-tiba je pegang something masa dalam lif..aku ni kalau terkejut mula ah melatah..ingat kan hamster sbb kecik je..comel gile..mata die amboi..comel! tapi disebabkan teringat kisah kene gigit gan hamster aku pun tak mau pegang..setakat usap2 jek..bulu die..haihh..lembutnye....dah ah comel..geram!
tengok tu die buat muke comel!
nak jaga sugar glider nie senang je...bagi makan buah-buahan...yup2..sebab dah name pun sugar glider kan..dorang isap gula dari buah2 yang di beri..buah paling mudah ialah apple..pas makan main2..lompat sane ni..merayau...then tdo..ghee.comel kan...

rasanya senang nak jaga sugar glider ni..sbb die mmg tak banyak kerenah..ghee...aku ade curik  amik pic sugar glider dari fb kawan aku..sila lah lihat...hahaha!

nakal kan..merayau atas badan owner die


aloh aloh...comel

sambil makan..sambil tidur..ghee.gigit kang!
baiknya tuan dia bawak dia pergi jalan2
dia pun nak karaoke lah!haha
comelkan....ghee..maka dengan itu..kepada pencinta2 binatang..sila lah tambah koleksi korang...sangat comel tau..manja..tak garang pun..tak kene gigit bagai..hehe...rasanya macam murah jek...ghee..

p/s: saya suka dengan sugar glider...tapi saya tak boleh bela..nanti mati.. =,="

assalamualaikum...







                
  
      


1 comments:

Afufu said...

Dulu ade bela sekor. Tapi meninggal dunia baru-baru ni sebab ade penyakit. Sedihh :'(