Pages

Friday, July 23, 2010

aku..kaw dan dia.....dan pada ANONYMOUS

assalamualaikum....


eh..eh..nape nie...cinta 3 segi ke?hehe..aku..kaw..dan dia...siapakah??
eippp...jangan nak gosip-gosip kt sini...i dont like uollss...haha!!sejak bile ntah ayam gile ber-gedik mcm nie..huahua...sejak dua menjak nie..xde tiga menjak k..lebih lak uoolss...(ok bole lempang d situ)..ok sambung2...hati aku..sedap tak sedap lah..kadang- kadang rase kari..kadang-kandang rase pedas macam makan sambal cili padi kawan aku buat..pehh..meletopp!!pedas nk mampus..ahaha


hurm...ade entry2 aku yang dah buat kawan-kawan aku marah n kecik ati dengan aku..well..mari kite lihat dari perspective insan yang bernama siti masitah:



haih..ape lah aku dah buat...mcm mane lah boleh kantoi aku ade blog kat dorang nie..aku buat entry tu bukan untuk buat orang terase..aku bersalah!!
bajet ta nak masam2 muke tapi benda dah jadi..buat bodoh je lah masitah...
bila dah kantoi perlu ke aku private kn blog aku nie?..ahh...naseb badan lah...berani buat berani tanggung...berani berhadapan gak..minta maaf je lah..tak payah nak pnajang2 kn cite..tutup case je lah...

huu..tu lah dalam hati aku..bercakap2..berfikir-fikir...

tapi...dari perspective ayam gile:-

peh same si mangkok berayun yang kantoikan aku!!dah tuh panggil aku bermuke-muke lak tuh..demm...sape dia nak judge aku??tak reti bace profile aku ke?blog nie dah mcm diary aku..kalo dah bace sile simpan..biar pecah diperut jangan pecah dimulut...ape lah manusia ni..tak boleh tengok orang senang..nak berdengki je..harus ke kaw bg link blog aku pada kawan2 aku?perlu kah kaw mengantoikan pada kawan2 aku yang aku nie ade blog?untuk apakah??gembira kah anda bila aku dan kawan2 aku bermasam muka?gembira kah anda dengan menberitahu pada sesiape yang berkenaan telah membuat kan beliau bersedih..anda rase berbaloi kah anda berbuat demikian hanya dengan membuatkn kawan anda bersedih??

gembira kah anda??ada aku buat blog nie aku kecoh-kecoh pada kawan2 yang laen?ada aku memaki kawan-kawan aku dalam blog aku nie??ada aku mention name kawan-kawan aku kah??kalo ade pun ape kene mngena dengan anda?

adakah anda seorang yang jenis bermulut longkang atau bermulut puaka??

salah orang laen kaw nampak..salah kaw ade kaw nampak?kaw tnye aku kt fs nape aku nie bermuke-muke kan...bila kaw bace dari perspective siti masitah dengan ayam gile berbeza tak??dah dapat jawapan ke blom??kalo belom mari aku terangkan bagi jelas dan terang pada kaw yang suke menjaga tepi kaen orang laen..

siti masitah..kaw nampak dengan mate kepale sendiri perangai dia macam mane...kaw rase dah berapa banyak kali die jaga hati kawan-kawan??berapa banyak kali dia menerima saje ape je kate-kate keji pada die..tidak kurang yang mengumpat dia...berapa kali dia senyum tapi ade korang tahu berape banyak kali dia menangis?berapa banyak kali die membalut luka kat hati dia sendiri??korang cakap die manusia pelik kan..

ayam gile.. kaw kenal gan ayam gile hanya di fesbuk dan di dunia blog je kan..ayam gila seorang yang lantang bersuara..suke tersenyum..suke gelak kuat..suka cakap banyak..lebih open..sekali pandang orang akan cakap ayam gile nie dah gile ke kurang ajar??ayam gila ni laki ke perempuan??kaw rase mcm mane??celah mane yang kaw tak faham dekat ayam gile nie??

ini adalah blog AYAM GILE..terpulang lah pada apa yang die nak tulis..bahasa apa dia nak guna..bahasa pasar ke..bahasa kampung ke..bahasa cmpur2 ke...suke hati aku lah..blog aku kan...take it or leave it...kalo boleh terima sila terima kalo tak boleh terima jangan lah bace blog aku nie..



nota kaki:- aku dah mnta maaf pada kawan aku yang terase tuh..bukan ape aku mmg rase salah aku gak an..tapi nie blog aku..nie diary hidup aku..kalo aku nak mgutuk atau mengumpat baek aku privatekn je blog aku nie...tapi aku public kn..sekadar luahan hati bukan mengutuk...pada sesiapa yang terasa atau masih marah gan saya nie saya minta maaf...selebihnya anda sahaja yang tentukan..

assalamualaikum.....


3 comments:

TuanPunye Belog said...

nice entry,
since ade entry ko yg ade bkait sal aq,
aq kip on followg blog ko,
mne tau ade lg luahan ati ko yg aq plu tau kn,
manusia smemgnye pndai bckp tnpe mnyedari dri sndri yg buat sala,,
'sape dia nak judge aku?'..ni stment ko.
ko mara org judge ko,,
but ko bole judge org kn,
haha ok buat salah then mintak maap,
memg pkare mudah yg sume org bole buat..
& bg aq memaafknn juge 1 pkare yg mudah,
tp tidak melupekn,
aq tidak akan mendoakan perkare yg same akn berulang kat ko,
cuz some of u were (+)ve impacts,n some of u were (-)ve.
But thnkz 4 the (-)ve coz u've made me realize that I'm worth more.
I don't hate, if u hate me.I'll luf u in return.
Its the way I m. I won't let u bring me down.
but u need 2 know that,
ALLAH IS FAIR..
WHAT GOES AROUND WILL COMES AROUND..
aku hargai persahabatan kite slame ni.
timekaseh;)

tiafazunia said...

sabar2.
:)

~mAsItAh fUaAd~ said...

miss jay: tak payah lah nk follow blog aku sbb aku xjemput pun sape2 kawan2 aku dtg tgok blog aku...ape je luahan aku mmg dr hati pun..kalo setakat nk follow then nk sebarkn baek tak payah..

yes kaw mmg worth more cume kaw xsedar je...cube fahami orang lain kalo nak orang lain faham kaw..tu je..bukan susa pun...