Pages

Wednesday, July 6, 2011

perjalanan seorang anak gadis ke langkawi 2#

assalamualaikum...


termasuk hari ni dah 12 hari aku berada di langkawi..lame kan..hehe..aku pun tak sangka aku tinggal lame dekat sini..tinggal dengan abang aku yang kerja dekat hotel berjaya resort langkawi..


hari pertama #(13th june)


perjalanan aku bermula pada hari sabtu 21hb..bas aku pukul 9.30 pagi..bertolak dari melaka ke alor setar kedah..sangat berharap dapat sampai kedah sebelum bot terakhir ke langkawi gerak..so memang berdoa je lah...pagi-pagi mak dah kejut aku bangun..check barang-barang..baju..seluar.. toiletries..baju aku tak tahu nak bawa berapa banyak sebab abang dan kakak ipar aku cakap tinggal lah selama mana aku nak..so ape lagi..aku bawa je lah mana yang mampu.. 


bajet untuk baju pun tak banyak sebab tak rasa nak pakai cantik2 bila duduk dekat pulau..takde sape nak tengok pun..kehkeh! so aku naik bas durian burung...durian burung ye kawan2 sekalian..memang selamat...bas executive coach yang double Decker...wow...best kan..statistik menyatakan kalau bas dua tinggat accident kebarangkalian orang duduk bawah tak selamat..orang duduk belah atas selamat..jadi..abah belikan aku tiket duduk dekat tingkat atas dan vip seat..duduk sorang-sorang tak de orang sebelah..kehkeh!selesaaa sangat...
tapi duduk belah atas hadoi....bila bas berhenti orang2 nak naik atau turun bas bergoyang macam ada dekat tengah laut..pening oii...nak muntah pun ade..dah tu slowww lah bas tu..at least boleh lah bas tu potong lori ayam..kehkeh..dari pukul 9.30pagi aku duduk dalam bas sehingga lah pukul 8 malam aku sampai di alor setar..jadi bot terakhir pun dah terlepas..
muke bosan dlm bas
selamat lah abang ipar aku tinggal dekat pokok sena tak jauh dari alor setar..dia dan kakak aku ambil aku di stesen bas dan bawa aku ke rumah mak mertua dia..huhu...nervous..memang nervous..hehe..aku kan pemalu..ahaks...


hari kedua #
keesokkanya pada pukul 12.00pm aku pun bergerak dari alor star ke jeti kuala kedah untuk naik bot ke langkawi..excited ke??sangat ok....dpt seat depan lak tu..kehkeh..ngam2 5 minit bot gerak tu diaa mula rase pening dan rasa nak muntah...terbaikkkkk!!


muke nak muntah ni...huhu
aku ingat dalam 1 jam 30 minit dah boleh sampai langkawi tapi 2 jam baru sampai langkawi..dengan pening..dengan hujan tengah2 laut tu..adeh..sabar je lah..jejak je kaki di jeti kuah abang aku dan kakak ipar aku dah tunggu di depan pintu masuk...ahh...lega rasenye..

disebabkan pening tak hilang lagi aku diam je lah dalam kereta..nak cuba hilangkan rasa mual..than abang aku ajak g beli barang dapur untuk rumah dia..aku ikut je lah..kami pergi ke langkawi parade..hehe


lepas beli semua barang kakak ipar aku bagitau aku lepas ni terus tengok wayang..aku..blur..dalam hati cakap dekat langkawi ni ade wayang ke??macam dapat baca je apa aku fikir kakak ipar aku cakap wayang ada dekat sini..dekat tingkat 10...mak ai...aku rasa ni lah wayang yang paling tinggi sekali kt malaysia...hahaha!walaupun cineplex je..


suasana dekat wayang..ermm..sunyi sangat...masa nak beli tiket pun takde orang...sistem pun macam lama punye tak upgrade..at least orang langkawi kena bersyukur dorang ada cinema..hehe..kami tengok cerita kl gengster..best lah jugak..hehe..lepas tu kami terus pulang ke rumah abang aku..agak jauh lah dari kuah..mula2 je rase jauh lama2 rasa tak berapa lah..pemandangan sangat superb!!


nanti aku sambung lagi ok..assalamualaikum



0 comments: