Pages

Monday, April 9, 2012

Melawat tempat perlancongan lagi afdal kalau kite JALAN KAKI (PART 1)



Assalamualaikum...

Haiii korang!!! Ok ok ni sebenarnya nak update untuk entry yang bertarikh 6 APRIL 2012..ghee..sori lah tak sempat lah nak update on time..biase lah orang xde broadband lah katekan...nak balik rumah semata- mata nak guna wifi rumah macam membazir pulak yedak? Lagi pun aku taka de kunci pendua rumah lah..sobs...nanti nak mintak kakak aku buat kunci pendua untuk aku...so senang if emergency nak kene balik rumah dah ade kunci..betul tak?? Ececehhh....

Baiklah...sebenarnya aku nk cerita lah..since aku ni orang MELAKA dan belajar pun dekat UITM MELAKA...aku tak pernah pergi jalan-jalan pusing Melaka..ghee...yela hari2 boleh Nampak kan banggunan merah tu..yela sehala nak g DP9dataran pahlawan)...amboi2...kalau bab tempat nak berjimba semua aku tau..tempat2 bersejarah ni buat tak Nampak je pulak kan...ghee..ok ok aku tau salah aku...sampai lah pada tarikh keramat tuh...6 APRIL...dengan tidak sengaja...tidak PLAN...aku dengan kawan2 aku membuat keputusan drastic untuk pergi berjalan KAKI dari kampong MORTEN ke tempat2 bangunan bersejarah tu...ahaks! 

See...jangan main2 dengan budak2 yang nak hilangkan stress ni...semua dia redah...dah separuh jalan celah sungai Melaka tu terserempak dengan abg2 polis dia pesan “Adik jalan baik2 ye...ramai MAT GAM dekat sini...tu dekat depan tuh ramai...” aku dengan kawan2 aku iaitu liyana zaini dan Fatin Juliana menelan air liur sampai berbunyi tekak kami ketika air liur itu melalui lorong2 gelap..hahaha!ok itu tipu..tetttt... tapi memang cuak la hoi!!sape tak cuak..tak bawak protection pape..semua tak reti seni2 nak pertahankan diri..seni menjerit sampai kaca pun boleh pecah tu boleh lah....huhuhu

Dan dengan beraninya..dengan muka takut2 kami pun meneruskan perjalanan dengan langkah yang macam lipas kudung..eh..lipas kalau kudung mesti dah xde kaki kan..hahaha!ape lah...cuak tak cuak anak2 dara ni berjalan...mase tu lah dalam hati semua berdoa sakan supaya xde orang kacau atau ikut ke ape..fuhhh...

The bottom line is...we all sangat2 berpuas hati dan bergembira kerana gambar2 kami macam kami ni perlancong dari negeri lain..gile tak?wakakaka!so..aku dah readykan gambar2 yang mengancam pemandangan mata yang mungkin boleh membuat anda tidak tidur malam KERANA gambar boleh menunjukkan betapa gembira dan riak muka cuak...haha!

The journey begin at kampong morten to bangunan merah and to china town and around the jonker walk...yahooo!!nantikan part 2 pulak ye...





























ok bai....assalamualaikumm


0 comments: