Pages

Friday, August 5, 2011

hubungan yang retak menanti belah....

assalamulaikum...


hubungan kami dah retak...semuanya bermula pada 1 ramadhan..apa yang aku temui amat mengejutkan aku...si dia ada awek lain selain aku...hancur luluh hati aku bila membaca tentang benda tersebut...aku lihat msg di facebook..menangis aku...sampai hati dia buat macam ni... siap berbahasakan ummi dan walid..


july 29...hari tu aku sibuk sangat-sangat...mana taknya mak aku hendak buat kenduri pada 30hb...jadi aku kena lah tolong-tolong apa yang patut..patut lah dia marah...dia cakap aku bz..tapi aku suro dia rehat sebab dia baru lepas berubat..lepas itu langsung kami tak msg..rupanya perempuan lain yang dia msg..perempuan lain yang dia rindu..perempuan lain yang dia sayang..walaupun pada 9hb ini genap setahun hubungan kami..tapi macam tak ada pape pun...


ye aku tau aku tak se-alim dia...dia dah jumpa perempuan yang sesuai untuk dia..tapi apa gunanya aku ini...selepas sahur aku msg dia..suruh dia terus terang..lama-lama dia mengaku..dan apa yang dikatakan amat melukakan..


" abg memang sukakan dia, lama dah, sebelum kenal ayg lagi..abg mintaa satu je..tak boleh berdamai ke dengan dia?"


" abg nak dia..abg nak ayg..kita bukan kahwin lagi..positif lah syg"


"ayg cuba lah berkongsi..ayg syg abg..dia syg abg..abg syg semua"


"ayg jujur la..stay dgn abg..abg janji berlaku adil k"
ya Allah....sedihnya aku...akhirnya aku membuat keputusan untuk memutuskan hubungan kami...aku bukan perempuan yang lemah mahupun kuat..tapi aku tau bila masanya untuk bertindak secara matang...pada aku..jika dia suka perempuan itu pergi lah..tak ada maknanya untuk teruskan hubungan ini lagi..


tidak sampai 24jam..aku terkejut lagi...
terdiam aku....terus aku tulis dekat wall fb dia...
dalam hati aku...wow....perempuan ni betul2 suka bila aku minta putus...keciknya hati aku...selepas apa aku berkorban...selama 9 bulan hubungan kami akhirnya dengan seorang perempuan sahaja sekelip mata dia berubah...hari pertama dan hari kedua puasa dan seterusnya memang mencabar iman aku..

apa yang aku buat ialah berdiam diri..pada hari pertama dan kedua aku tak rasa apa-apa sampai lah seorang kawan aku ni msg aku cakap aku ni putus cinta ka tak putus cinta ke sama saja...tapi dalam hati siapa yang tau..paling aku benci apabila waktu hendak tidur..masa itu air mata jatuh mencurah-curah..puas aku pujuk hati supaya tabah..jangan lemah..

sehinnga ke hari ini..dia masih ingin kembali dengan aku..tapi entah..hati aku sudah tak rasa pape..mujur lah tak ada syaitan bulan puasa ni..tak ada lah aku meroyan ke..pergi mengamuk dekat perempuan tu ke apa..pada aku tak guna bergaduh rebutkan seorang lelaki..jika memang bukan jodoh aku dengan dia memang tak akan kemana lah..

p/s: nt aku update tentang perbincangan kami....aku tak boleh cerita tentang perempuan itu...aku tak mahu mengaibkan dia...sudah banyak kesalahan didunia dia buat..aku tak nak dia tersesat lagi..biarlah dia...

assalamualaikum...

9 comments:

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

sabar eh... tapi kene pastikan dulu , dorang brgurau2 atau betul2.. jgn buat keputusan terburu2...

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

alamak xbaca abis td.. teruk nye.. blum kawen lg dah suh berkongsi n adil knon.. pas kawen agaknye lg teruk...

Anonymous said...

lelaki tu nk berdmai eik? ok.. awk buat gini, awk cri pkwe lg satu, mntak tlg spa2 nyamar jd pkwe awk ke. guna konsep dia gak. dia ada 2 awek dan awk ada 2 pkwe. bru pdn muka dia. biar dia rsa cmna. jntn xguna cmtu baik awk tgl. jgn toleh blkg lg. klau org syg kta, dia xkn sggup buat kt kita cmtu. serius sebak sngt bca ksah awk..

Anonymous said...

muka jntn tu xhnsem lgsung. tp xsdr dri kn? baik awk cri lain. muka bruk, prngai pon bruk.. biar dia bhgia ngn pmpuan xguna tu. bhgia la sngt kn? xkn bpnjgn la klau hsil bhgia kta tu dri kesengsaraan org lain

~mAsItAh fUaAd~ said...

cik bahagia..ermm..entah lah..tak tahu nak react mcm mane..

cik anon: hensem ke tak bukan perkaranya...semalam ex sy msg sy..nak sy balik...skg sy pulak yg pening kepala..biar setia pada yg satu itu prinsip saya..kalau takde jodoh biar lah....

Anonymous said...

sabar la k..aku pn dh terima nasib yg sama cam kau..1 Ramadhan jugak plak tu...
btw..cmne kau bole baca msg kt fb dia ?

iffah nabilah said...

dah rasa dah ape yg akak rasa ni . even kenal tak lama sgt , tapi tau2 je die pegi kahwin . pastu boleh pulak tanya sanggup tak nak jadi madu ?? agak2 akak sanggup tak ??

~mAsItAh fUaAd~ said...

iffah: madu??tak sanggup...buat ape nak kacau hidup dorang lagi..ingat setiap apa yg kita buat ada balasannya..kalau kita amik apa org punya nt org lain amik apa yg kita punya..jadi baik kita usaha cari jodoh yg lain...

cik anon:hamba allah

Anonymous said...

itu lahh.. kadang2 bagi kita, pasangan kita tu baik and alim sgt.. rupanya dia lah paling jahat.. mmg la laki boleh kawin 4.. tapi ada lah etika nya. adalah caranya. mcm mana dgn janji setia dia tu? tak fikirkan hubungan sesama manusia? bila baca post masitah ttg risaukan kesihatan dia tu, naik meluat tgk muka laki tu.. Rasa mcm tak layak je dia nak blagak yg dia alim.. Semoga tuhan balas stiap titis air mata masitah kpd dia..