Pages

Friday, August 19, 2011

perbincangan aku dan dia (hubungan retak menanti belah)

assalamualaikum...


sambungan entri tentang hubungan aku...




erm..adalah dalam seminggu lebih aku dan dia berbincang..mostly ayat yang sama akan keluar..nak dan tak nak..itu je..selebihnya aku dan dia bincang kenapa..bagaimana..dan mengapa dia boleh buat keputusan macam tu..


kenapa..?
sebab mak budak perempuan itu adalah mak angkatnya..jadi mak angkat dia hendak dia tolong bimbing anak perempuan mak cik ni supaya tidak lagi terjerumus dalam kancah sejarah hitam budak itu..supaya tidak depress..supaya kembali ke jalan Allah swt..( harap anda faham..saya tidak boleh cerita sejarah hitam budak itu)


bagaimana..?
disebabkan dia alim dan banyak mendalami agama islam..bekas pelajar tahfiz and so on dia kena lah banyak membantu budak perempuan itu muhasabah diri..


mengapa?
katanya kerana budi daripada mak angkatnya terhadap dia..kerana budi dia terpaksa mengikut kata orang tua itu..kerana budi ustaz mad (kawan dan guru ceramah agama) pun menasihatkan dia supaya dia membimbing budak perempuan itu..jadi kerana budi lah dia terpaksa meniyakan sahaja..kerana ingin menegakkan agama islam lah dia ingin membantu budak perempuan itu..


kenapa berlarutan hingga menjadi teruk?


kata dia..semuanya bermula di hospital..dia membahasakan dirinya walid kepada seorang bayi yang tidak tahu apa2..dan budak perempuan itu mengelarkan dirinya ummi..semenjak itu mereka mengunakan walid dan ummi..( *pengsan kejap)..


kata dia lama kelamaan budak perempuan itu makin mahu mendekatkan diri kepada dia..apabila budak perempuan itu tahu dia sudah ada aku  budak perempuan itu mengugut untuk membunuh diri..jadi dia takut jika budak perempuan itu benar2 melakukan perkara tersebut..maka dia terus mendiamkan diri..


katanya lagi..dia menyesal kerana tidak menegakkan tentang hubungan kami..salah dia kerana mendiamkan diri..akhirnya dia berbincang dengan budak perempuan itu..dia kata dia tetap sayangkan aku..hendak kan aku..dan cintakan aku..tetapi budak perempuan itu tidak mahu menerima hakikat..budak perempuan itu menyuruh dia memilih antara aku atau dia..

dan menurut kata dia..dia telah memilih aku.dan dia juga telah berjumpa dgn mak angkatnya dan menerangkan tentang perkara ini..dia tidak mahu ank perempuannya terus menganggu hubugan dia dan aku..


aku pula semasa mendengar ceritanya hanya mendiamkan diri...kini sudah 19 hari..aku sudah pun memaafkan dia..pada aku tidak guna aku marah atau pun bersedih..jika ini takdir allah biarkan lah..kini aku dan dia masih berhubung seperti biasa..mungkin dari dulu aku memang mudah berkawan dengan bekas kekasih aku..jika tidak boleh berkasih tidak salah untuk berkawan seperti biasa..tanpa beban..kadang-kadang terasa janggal..tetapi semuanya telah berlaku..






aku bersyukur kerana perkara ini terjadi di bulan puasa..aku dapat bersabar tanpa hasutan syaitan..aku tenang apabila semuanya terjadi..syukur alhamdulillah..
assalamualaikum..



2 comments:

dilah_buzz said...

sometimes memang sedih jd mcm tuh. btw, jgn lemah semgt! kdg2 apa yg berlaku itu baik untuk kita. siapa tahu kan? =)

Suhaili Othman said...

ish sedihhh. xpelah berkorban kan. insyaAllah ada yang menanti :)