Pages

Thursday, December 16, 2010

pandang kiri salah..pandang kanan pun salah...pandang bawah je lah

assalamualaikum..






situasi:


aku: abah meh la tgok nie...<----tawaran sambung degree.


abah: dapat dekat mane ini?


aku: dapat dekat melaka jugak...


abah: hah ape lagi isi lah borang..


pukul 7 pm dalam kereta ondaway pergi LCCT hantar abang aku balik langkawi


abah: ita dah isi borang ke lom?
aku: ermm..belum lagi..


tiba-tiba....


mak: eh..watpe nak sambung belajar lagi..pergi cari kerja...nanti boleh sambung amik PJJ(pelajaran jarak jauh).


aku: ermmm...


abah: biar lah die sambung belajar lagi sementara ade peuang nie..kerja bila2 je boleh cari..


kakak aku: betul2..


mak: ape pulak...biar lah dia kerja...nie zack..deris aisyah kan nak belajar lagi..


abah: alah boleh je...abang tak kisah..biar lah die sambung belajar


mak: u nie semua je boleh..ape yang tak boleh..u kan dah nak pencen..biar lah 
ita kerja dulu..


kakak aku: ermm..betul jugak...


abah: diam...


mak: diam..


aku:???terdiam....haih...


haih...nie lah yang jadi bila topik sambung belajar dibangkitkan..aku nak pandang kiri tak boleh..nak pandang kanan pun tak boleh..pandang bawah je lah..entah lah weyhh aku tak tau lah nak ckp ape..


sekarang nie tunggu suara veto siapa yang paling kuat...siapa antara mak gan abah aku yang menang...aku..diam je lah..tak nak ckp pape...aku takut kalau keputusan aku buat aku menyesal nanti...parent knows best about their children right?


nota kaki: aku kadang rase macam bola..disepak sane..disepak sini...tapi takpe lah..asalkan semua orang puas..ghee..


salam



0 comments: