Pages

Friday, January 14, 2011

i hope we could only be JUST friends

assalamualaikum...






i hope could only be JUST friends...why?kejam kan....itu hak masing- masing nak fikir dan cakap apa2..


itu hanya harapan aku...semoga kita hanya sekadar berkawan..bila terserempak hanya sebutir senyuman menghias bibir kaw dan aku..semudah itu kan..biar lah kita begitu kerana kau dan aku tidak sama hati dan perasaan..bak kata lecturer aku tadi..manusia ni ade dua jenis...satu mudah hilang fokus..senang cakap mudah amik kisah..kalau kawan dia buat itu salah..buat ini salah..muka masam salah..ade manusia dia jenis tak kisah..."lantak kau lah..ade aku kesah" ayat biase bagi seseorang yang jenis tak kisah macam aku..


bukan aku tak perihatin..bukan aku tak kisah..tapi aku lebih suka mengangap sesuatu perkara itu adalah lumrah manusia..lumrah kehidupan...semua manusia lain hati budinya..semua manusia lain akal fikirannya..ade matang..ade tidak..dah tua bangka macam mane pun kalau dia tak dapat berubah menjadi matang dia tetap tak matang...


aku nie matang ke? entah lah...ada kawan aku cakap aku ni memang jenis tak kisah punye orang...orang tak senyum orang tak tegur..orang pandang semacam..orang itu orang ini tapi aku tetap maintain jek...ape lah nak fikir susah2..dah lumrah manusia..lumrah alam...biar lah ape orang nak buat..biarlah orang nak pandang..semua ade hak sendiri..ini negara demokrasikan...hahaha


maaf lah ye kawan2..aku memang aku...aku jenis tak kisah..maafkan lah aku jika aku ade menguris hati siapa- siapa..jika kaw mengharapkan agar aku rasa bersalah atau ingin aku meminta maaf kepada kaw tapi aku hanya membatukan diri sahaja maafkan lah aku..ucapan maaf tuh tidak perlu dari mulut..tapi dari hati pun dah mencukupi ye dak?


semua adalah takdir yang dah tertulis...amik lah benda itu jadi pengajaran..mungkin allah memang nak tunjukkan kepada kaw mengapa dan kenapa jadi macam tuh..


assalamualaikum...

0 comments: