Pages

Monday, March 28, 2011

(entry versi mak 2) "semalam"

assalamualaikum...


hari ini aku sambung hasil2 penulisan mak aku lagi ye...


SEMALAM
by Hajah Embok Chik Abu on Tuesday, February 22, 2011 at 9:30pm

Hari semalam tak ada mood,letih yang amat sangat.Dikebun cuma baring saja,kepala pusing dek panas terik.Tapi terpaksa melawan juga selagi boleh.Dapat lah kemas2 di belakang rumah dan membakar.Tiba2 teringatkan kawan anak ku.Dia pandai menyemin,rajin menolong aku tak kira dikebun dan dirumah.Dia selalu datang kerumah tapi akhir2 ni dia jarang kerumah ku lagi.Ucop mendapat panggilan dari bapanya mengatakan anaknya ditangkap polis.Kesian,kes berat,susah nak tolong.Aku sangat sedih.Lusa aku akan pegi menyengah ibunya .Kesian...........



Tengah malam pulak lebih kurang pukul 12.40 aku kepenatan tiba2 terkejut mendengar suara merayu dihadapan rumahku.Kami berdua tersedar mendengar dan bergegas ketingkap dan membukanya.Rupanya jiran dihadapan rumah ku bergaduh ke atau.....ketika tu aku melihat sang suami tu berlari keluar dari rumah dan dikejar oleh isterinya.Ini isteri kedua yang baru dikahwini janda anak satu,muda lagi baru 21thn sedang suaminya dah 40an agaknya.Anak empat yg tua 17thn.Nampaknya diorang baik dengan ibu tirinya.Aku jarang berbual dengan mereka.Segan nanti katanya kita busy body.

Sambil mengendong anak kecilnya dia mengejar suaminya.Atlast dia berpatath balek dan mengambil kereta dan membawanya.Entah kemana.Anak2 isteri pertama ada didalam rumah.Aku pun menutup tingkap,mata tak boleh tidur terkenangkan nya .Kesian si isteri tu.Pagi tu aku lihat rumah dia lengang tak ada sesiapa.Apa ceritanya tak tau lah


*********
aku pun tak tahu apa2 pasal jiran depan rumah aku ni...hurmm...ini lah namenya tak kenal jiran depan dan belakang...ghee...mak aku kenal lah semua org tapi aku..haih...mcm anak dara terakhir...gyhaha

assalamualaikum...

0 comments: